Feed

Feed

News

3Bit x Ogilvy: Τρως Σκάλωμα. Τρως Σκάλωμα. Τρως Σκάλωμα.

29/04/2024
Ή αλλιώς: Καινούργια καμπάνια 3Bit! Καινούργια καμπάνια 3Bit! Καινούργια καμπάνια 3Bit! Αθήνα, 29/...
Read More
News

Νέα καμπάνια της MSD από την Ogilvy για τον εμβολιασμό κατά του ιού HPV

23/04/2024
Αθήνα, 15/4/24 – Όταν μιλάμε για το μέλλον των παιδιών, όλοι βάζουμε τα δυνατά μας για να το...
Read More
News

Μα πόσα «καλά» χωράνε στη νέα επικοινωνία της Ogilvy για την ΑΒ Βασιλόπουλος;

18/04/2024
Αθήνα, 17/4/24 – Τόσο διαλεχτά είναι τα αποκλειστικά προϊόντα ΑΒ , τόσο λαχταριστά, τόσο, τόσο και...
Read More
News

Σε αντικατάσταση των εταιρικών οχημάτων με plug-in και ηλεκτρικά έχει προχωρήσει η Ogilvy Greece

17/04/2024
Αθήνα, 17/04/2024 - H Ogilvy Greece δημιουργεί έναν νέο «πράσινο» στόλο οχημάτων, αντικαθιστώντας,...
Read More
News

Η Αγγελική Κορνελάτου στο jury των Cannes Lions

16/04/2024
Στην κριτική επιτροπή της ενότητας Industry Craft Αθήνα, 16/4/24 – Η Αγγελική Κορνελάτου ,...
Read More
News

Από την Ogilvy, το video για το σχολικό bullying που συγκλονίζει.

10/04/2024
Αίσθηση έχει προκαλέσει το βίντεο για την καταπολέμηση του σχολικού bullying με κεντρικό μήνυμα “...
Read More
News

Τα νεαρά λιοντάρια της Ogilvy κέρδισαν σε κάθε κατηγορία

02/04/2024
Με μεγάλη υπερηφάνεια ανακοινώνουμε τη νίκη πέντε νεαρών δημιουργικών της Ogilvy στα φετινά βραβεία...
Read More
News

Ogilvy και ΑΒ κάνουν τις τιμές να «πέφτουν»… κυριολεκτικά.

29/03/2024
Αθήνα, 29/3/24 – Όταν ακούμε ότι τα ΑΒ φέρνουν νέα, περιμένουμε πάντα κάτι καλό. Όταν αυτά τα νέα...
Read More
News

Ogilvy: Τη νέα καμπάνια της COSMOTE, ορκιζόμαστε ότι την κάναμε μόνοι μας.

27/03/2024
Και όχι «μόνοι μας» σαν κάποιους άλλους... Αθήνα, 27/03/24 – Στη νέα μας ταινία για την...
Read More
News

H νέα καμπάνια της Ogilvy για το EurolifeSYN+ «είναι πολλά».

11/03/2024
Η πρώτη επικοινωνία του νέου προγράμματος συνδυαστικών εκπτώσεων της Eurolife FFH και της Eurobank...
Read More

Short Stories of Great Love, expand Lacta audience.

Saturday 12 March, 2022
by Panos Sambrakos

Lacta chocolate has always been a symbol of love in Greece, targeting young adults by comparing its sweet taste to the feeling of falling in love. But in an effort to expand its target audience, Lacta wanted to broaden its love theme beyond romance to include family love and the love between friends. Feelings that remain relevant and empowering to more consumers through more life stages.

Thus in 2022, Lacta wondered, is love only romance? What is this thing called love, after all?

With a cover of the classic Greek song "What is this thing called love?" first sung by Sophia Loren in the 1950s at its core, Lacta released its first TV campaign that went beyond romance, examining the universal feeling of love.

A limited web series titled "Short Stories of Great Love" further explored those themes in three touching 15-minute episodes. 

  • A teenage boy who adores his single mom is being bullied at school after being overheard telling her that he loves her. 
  • A girl searching for her next hook-up on Tinder falls in love with someone she would never give a second glance after an accidental swipe right.
  • And two best friends dreaming of studying together at a faraway university break apart when only one of them gets accepted.

At first, the episodes could only be unlocked by entering a code found inside every Lacta pack at www.lactastories.gr. Viewers could then dedicate the episode to someone they love by hiding a personalized note that played during the end credits. 

When the series was widely released online, it became a big hit, with all three episodes entering the top-trending videos on YouTube while broadening the 24 to the 44-year-old engaged audience by 17,3% and amassing more than 2.5M views in a country of 7M users.